091217

2009-12-17 @ 23:59:05
Gårdagen bestod av promenader. Hann med två långa prommisar, en bara jag och Nelly och en med Evelina och grabbarna :)

Tog lite bilder på min och Nellys långprommis, det var ju så fint väder - men KALLT!












Idag har jag och Nelly varit borta hela dagen, började med en promenad till andra sidan stan (östermalm) för julbak. Vi gick rakt genom stan, på storgatan, så hon skulle få träna lite. Och hon var SÅ duktig - gick fot eller just bredvid i slakt koppel hela tiden, utan att jag behövde säga något ens. Hon stannade och nosade lite bara, men gick snällt vidare när jag började gå. Högsta betyg! Träningen har med andra ord fungerat, så nu är det bara fortsätta och få bra flyt på allt annat också. :)

Vi har varit på Östermalm hela dagen och eftermiddagen, Alfons var där också, och dom busade lite. Nelly hann även busa med Bella :) Och mycket gott fick hon under dagen - nöjd lill tjej.

Sedan har vi även varit och hälsat på bästaste Jonneli som kom till Luleå idag :D Fick se hennes pappas nya hus och Nelly träffade hans stora vovve Garp "Göllis" första gången, vilket gick mycket bra. Tror han blev lite förtjust i henne.

Och klippt klor har vi gjort - lite bråk men det gick bra till slut. Inte Nellys favoritsysselsättning precis - men hon fick en godbit när vi var klara. Nu ligger lillan och sover - helt slut efter dagens alla äventyr :)


Sov gott från oss

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0