5 månader (NVH + bus)

2009-12-10 @ 22:13:28
Norrbottens Vackraste Hund 2009 gick av stapeln den 13 November. Det var Nellys första utställning och Jag var väldigt nervös, men det gick bra, hon gick jätte fint och stod fint, men "nickandet" måste vi träna bort, haha! (Nelly tittar mig i ögonen och sen på min hand, ögonen, handen o.s.v. för att hon vill få godis och tänker typ: Jag är ju duktig, står still, så  ge mig godis - sötnosen)

Nelly fick iallafall en rosett - BIR-valp i valp 1 och ett HP. Så stolt över min lilltjej. Hon slog ut en hane, Texas och fick bra kritik.
Nellys kritik: Vackert huvud och uttryck, bra bröst och överlinje, bra vinklar fram och bak, rör sig bra runt om.

Maria (brudholmens kennel) ställde ut Zaga, men Guldus vann över henne, och Zaga blev BIM.

Det var roligt att få träna utställning så vi blir bättre när hon ska gå officiella utställningar sen, och bli BIS så klart ;)

Det enda som var lite trist med utställningen var valp finalen, det var ca 70 hundar som blivit BIR i valpklass 1 och 2 som skulle visas samtidigt - vilket resulterade i att vi fick stå och trängas, hundarna stog så nära varandra att dom tog i varandra. Sen valde dommaren ut 10 st, och placerade 5 st. Men vi fick ju inte chans att visa upp hundarna, då han bara gick runt och tittade lite då alla stod still och trängdes. Men, men det var en mycket stilig valp som vann åtminstone :) Hoppas att det är bättre ordnat på nästa utställning.








Guldus med sin matte Hanna och husse Janne nere till vänster och snyggingen Zaga till höger.





Nelly och guldus hade en liten mysstund :)





Försökte ta ett kort på Nelly med rosetten då vi kom hem, men vi var båda såå trötta så blev inte det bästa.









Efter utställningen åkte vi med Maria och Guldus matte och husse ut i skogen i Gäddvik så hundarna fick springa av sig. Det var en helt slut Nelly som sov, sov, sov när vi kom hem - helt slut efter alla intryck under dagen.





Härlig bild på Maria och flocken med hundar runt om. Ztorm var lite ledsen då han inte fick busa pgs. sjukdom, så han stod och var snygg som vanligt. Zaga och guldus busade med Nelly och Zenna (nedre bilderna)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0