jultider

2009-12-23 @ 22:06:11
Det har varit full fart hos oss de senaste dagarna, massa spring och bus i snön.

Idag fick Nelly ett paket i brevlådan - en julklapp från sin mamma zoya och kenneln :) Tack tack.
Hon fick öpnna det själv, och blev mycket glad för innehållet som var en leksak och ett godisben - vilket hon slukade på en gång ;) matvrak som hon är.

Nellys julklapp från Brudholmens kennel (+ ett gott ben som försvann på en gång)





I måndags var jag på IKEA och då var jag ju självklart även på djurmagasinet och köpte lite smått och gott till lill gumman. En dragkamp leksak, ett stort mumsigt märgben och lite mindre ben :) Jag har även köpt ett litet mjukdjur till henne - var så gulligt att jag inte kunde låta bli. (från lagerhouse är den konsitga lilla varelsen)






Jag och Peter har nyss varit ute med Nelly - sprungit i djupsnön som går upp till magen, klättrat på snöhögar och bara knasat runt - Nelly har hur roligt som helst. Det är ganska uppenbart att hon ÄLSKAR snön. Det roligaste måste nästan vara när hon tar sats och tokspringer mot en snödriva och slänger sig rakt in i den, med huvudet före. Det är en rolig syn.

Imorn är det julafton och då åker jag, Peter och Nelly till min pappa i Jämtön. Bra att Nelly har en buskompis där - Ozzy, så hon kommer ha fullt upp hela dagen/kvällen.

Nu har Nelly hoppat upp i soffan och tittar på mig - dags för lite mys i soffan och se en film tror jag.


GOD JUL till er alla!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0