Lugn och slö torsdag

2009-12-10 @ 23:24:08

Idag har varit lugnt, hade tänkt träna klicker idag med Nelly, men det får bli imorgon, ligger efter med träningen, har haft så mycket i skolan, men snart är det jullov för både mig och Nelly (Nelly har julledigt från sin valpkurs) :) Då ska vi träna bättre.

Men vi har klarat av lite basic saker med klickerträningen, hon går fot väldigt bra, både i koppel och lös på komando (frivilligt också) Till och med ibland då andra hundar går förbi, även fast hon tittar lite på dom, men det tar lite tid att träna in då hon är så social och vill vara med ALLA :) Och komando KOM fungerar bättre än innan klicker träningen, men det är inte hundra än, tror inte att det skulle fungera med henne lös och för nära andra hundar än - mer täning behövs helt enkelt.

Jag och Nelly tog en lite längre promenad imorse, efter frukost. Men ursh vilket trist väder, kan snön komma tillbaka igen, NU NU! Och det vet jag att Nelly tycker också, snön är mycket rolig tycker hon. När det hade kommit så där mycket snö sist så var det en stor snödriva utanför vårt hus, hon hoppade i den fram och tillbaka och sprang runt och grävde med nosen.

Och GRATTIS i efterskott Nelly och alla syskonen - 6 månader 7/12 - 09 ;)



Slank med mig kameran på prommisen idag och tog några kort också.

Nelly gick till och med ut på isen idag, hon har tidigare varit lite försiktig med isen, men nu gick hon ut och kollade in läget där med - och satt fint för matte en stund så jag fick ta ett fint kort på sötnosen :)

Pinnar och gräva i sanden ingick ju som vanligt i promenaden också :)




En leksak hade jag med mig också, så det blev lite dragkamp. Och Nelly är så duktig som kommer tillbaka med det man kastar åt henne, även fast vi inte har tränat på det speciellt. Men det är roligt - och ibland får hon en godis för besväret, då är hon nöjd det lilla matvraket.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0