Trevlig dag i kalix

2010-04-10 @ 23:01:53

Idag begav vi oss till kalix för att hälsa på Maria och hundarna (Brudholmens kennel) Nelly blev som vanligt jätte glad av att träffa syster Zenna och resten av hundgänget. Hon "pratate" för fulla munar. (collieägare vet vad jag menar)

Det var en rolig dag som började med träning, fick bra tips av Maria och Nelly var duktig. Det var även mycket bra att träna med nya hundar som störing. Peter fick låna Ztorm för lite träning, men det blev nog mest att grabbarna busade :)

Blev i alla fall laddad för hårdare träning så vi kan börja en tävlingslydnadskurs så småningom, men där är vi inte ännu. Men Nelly har bra förutsättningar, nog mest jag som behöver träning, så det blir så effektivt som möjligt. Ska försöka lägga upp en träningsplan så jag har bättre koll på vad jag ska träna. 

Efter träningen försökte vi oss på en promenad på en snöig skogsväg/skoterspår, vilken gick sådär då vi mest sjönk igenom så vi gav så småningom upp och hämtade pizza och begav oss hem till Maria och tog det lite lugnt. Fick hem en genomborstad och väldigt trött hund. En trevlig dag som vanligt då vi besöker kennelfamiljen. :) Nästa gång kanske vi kan spåra lite också, längtar till barmark så vi kan börja/fortsätta där vi slutade i höstas, hann ju som bara testa på detta med spår, och det var ju så roligt!



Trött Nelly myser i soffan, och så en populär ställning - nerborrning av nosen.

Kommentarer
Postat av: Maria

Det är alltid kul när ni är här =) Zenna var jättetrött efter besöket.

Tack för bannern till min nya blogg =)

Snyggt med rosa layout, passar den söta Nelly Belly.

2010-04-11 @ 20:52:49
URL: http://bloggen.brudholmens.se
Postat av: Maria

Det är alltid kul när ni är här =) Zenna var jättetrött efter besöket.

Tack för bannern till min nya blogg =)

Snyggt med rosa layout, passar den söta Nelly Belly.

2010-04-11 @ 20:54:53
URL: http://bloggen.brudholmens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0