Härlig dag ute i solen

2010-04-11 @ 21:26:00

Idag har vi haft super väder här i Luleå så då passade vi på att vara ute i flera timmar, blev mys ute och promenad lite mer än 3 timmar! :D

Jag och Nelly begav oss för att möta upp Evelina och grabbarna (bruno och viggo) vid gymnasieskolan där det är perfekt att sitta och ta det lugnt i solen. Där träffade vi även en liten söt vovve, Alice som jag och Nelly träffat en gång tidigare. Det blev bus för Nelly, Bruno och Alice.

Efter lite fikastund och vila tog vi en långpromenad genom stan och runt sjön, det var mycket folk och hundar ute - roligt! Träffade lite kända ansikten och hade en mycket trevlig promenad.

Då vi så småningom kom hem var Nelly helt slut och gick och la sig och sov på en gång (efter att ha duschats, blir så hemskt skitig i detta slask).

Hade med mig kameran så här kommer lite bilder från dagen


Bruno sitter/ligger och myser i solen.



"Storöra" Alice, en 4 månaders Welsh Corgi. Väldigt charmig tjej! Och så söt med olikafärgade ögon.



Bus, bus och mer bus.



Nelly tar det lugnt och grabbarna har det mysigt tillsammans.



En mycket nöjd Nelly får korv! Och tass kan hon också, haha! Bruno och Viggo väntar otåligt på att också få KORV!



Nelly passade på att ligga i snön som finns kvar - svalkande och skönt!



Tyckte bara det var en så rolig bild på Bruno



Min sööööööt Nelly!



Så här roligt är det med en collie ute i slask väder!



Vi funderade på om vi skulle gå längs vattnet runt malmudden, vilket vi gjorde då det inte såg så blött ut, men vi fick ångra oss då vi kommit längre då det var djupa vattenpölar och lera över hela gångvägen och enda vägen var att gå i djusnön. Evelina satsade på kryp metoden! :D


Hoppas att snön smälter fort och att det torkar upp så man slipper det här slasket någongång!

Nu blir det kvällspromenad med Nelly gumman!

Kommentarer
Postat av: Maria

Råkade dubbelskicka förra kommentaren :P

Vilken härlig dag ni verkar ha haft =). Fina bilder också! Ja, skitiga blev dom efter promenaden idag, men härligt väder som sagt. Jag hade med kameran idag också och när jag skulle fota uopptäckte jag att jag inte hade några batterier i :O. Vilken pajas jag är!

2010-04-11 @ 22:01:21
URL: http://bloggen.brudholmens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0