En underbar dag

2010-02-14 @ 23:58:19

Alla hjärtans dag - och vilken underbar dag vi har haft, jag, Nelly och husse Peter, kunde inte varit bättre. Vi startade tidigt och gick och handlade matsäck innan vi började vår tur på isen i det strålande vädret! Hamburgare till mig och Peter och grillkorv till Nelly.



Som vanligt det första Nelly gör när hon kommer ut, spring i djupsnön och leka grävling. Åhh titta på det fina vädret, helt underbart!



Det kom en liten rymmling springandes till oss under vår tur. En snygg 10 månaders dalmatin kille som hette Ozzy. Titta hur söta dom är när dom står med nosarna mot varandra. En liten nos puss :)



Och självklart blev det bus..



Nelly trivdes som fisken i vattnet ute på isen, sprang runt, nosade upp spår och busade med oss :)



Framma på Gråsjälören, efter vår långa omväg :) Det ligger ju bara ca 20 minuter rakt ut från oss annars, men vi gick längre sväng dit.



Lite vila i vår "eldgrop" när husse fixar eld så vi kan göra lite mat.



Jag och Nelly myser i solen.



Och så bus så klart, dragkamp. Nelly drog ju till och med omkull mig - starkare än hon ser ut lill tjejen!



Det blev en lång dag ute, vi var ute lite mer än 3 timmar och det märktes när vi kom in, alla var helt slut och det blev soffmys och vi somande hela högen! Haha - slagna hjältar.

Nelly var hur duktig som helst idag - det märks att min träning med henne har fungerat. Även idag då det var så mycket sörningar - mycket folk och hundar ute. Och det är ju andra hundar som är den absolut största sörningen. Men Nelly gick så fint med oss. utan koppel och kom så fort vi ropade på henne. Jag är en mycket stolt matte. :)

Så skönt nu när det blivit varmare och finare väder, nu kommer det bli många turer ut till gråsjälören. Och dom har ÄNTLIGEN gjort klart isbanan ändå till oss, så nu kan vi gå runt, hamn till hamn ute på isen, utan att behöva plumsa i snön och bli så blöta.  

Hoppas på fint väder imorn också - blir lång promenad på isen!


Ha det bra!

Kramar från oss!

Kommentarer
Postat av: Maria

Åh, vilken härlig dag ni har haft! Blir riktigt avundsjuk :P. Jag försökte mig på en skidtur på isen. Åkte ut från stugan, men det var väldigt dåligt före med flövatten även där det var skoterspår. Zmilla drog allt hon orkade, men det var tungt för henne.

Zenna jävlades och jagade mina stavar (morr). Hoppas på fina dagar nästa helg också!

2010-02-15 @ 13:54:07
URL: http://www.brudholmens.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0