100216

2010-02-16 @ 22:20:45

Idag blev det ännu en riktigt lång promenad på isen - bäst att passa på medan vädret är så bra! Och både Nelly och jag får bra med motion och roligt har vi också. Idag så blev inte skridskoåkarna utskällda av Nelly, men hon tittade lite snett på dom - helt ok är det inte det dom gör tycker hon, haha!

Vi träffade en ny hund idag också - en ettårig australian shepard kille. Han var full med bus och dom hade roligt tillsammans, det är alltid så roligt när vi träffar nya hundar, bra social träning för Nelly. Och hon har blivit så duktig på att komma så fort jag ropar, mitt i lek till och med. Super bra! Dock ville hon inte komma när hon hittade smaskiga saker i snön, men det kommer väl så småningom det också med lite mer träning.

Vi har varit och haft lite TVmys uppe hos Evelina och grabbarna (Bruno och Viggo) ikväll, dom hade MÅNGA goda ben att tugga på - allt är ju mycket godare hos någon annan. Fast Bruno ville ha alla ben som Nelly tuggade på och var beredd att sno dom så fort hon släppte dom. Avslutade kvällen med en promenad allihopa!




Bus, bus! Dom var ju så fina tillsammans då dom har samma färger, fast olika täckning.



Bästaste leksaken var med på promenaden. Nelly fick kämpa lite för att få tag i den, det var svårare än det ser ut på bilden. Sen tyckte hon nog att jag var lite jobbig som skulle ta kort. "kom och lek med mig nu matte!" :)




Lilla snömonstret.



Nu ska jag göra som Nelly och krypa upp i soffan och ta det lugnt.

Sov gott!

Kommentarer
Postat av: husse

Sötnos ! :)

2010-02-18 @ 06:10:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0