Kennelvecka med MH

2010-07-20 @ 18:22:23
Hela förra veckan har Brudholmens haft kennelträff och MH(mentalbeskrivning) för kaffekullen. Det var mycket roliga aktiviteter planerade under veckan, men otur som jag har så jobbade jag hela veckan och kunde inte ta ledigt hela veckan! :( Så är det när man är sommarvikarie. Alla Nellys kullsyskon var där och hann träffa allihop på tisdagen i alla fall då kaffekullen gick MH. Alla var jätte fina!

När vi kom till Brukshundsklubben i Kalix på tisdag eftermiddag så hade några hundar redan gått sitt MH, men vi hann följa med och se när Nova och Nemi gick sina så jag fick se hur det hela går till. Nelly var sist ut och resultatet var väl medel. Mycket bra på vissa saker och sämre på andra. Men det var en rolig upplevelse.

Synd bara på det som gick dåligt, plötsliga skrämselmomenten, då hon hade stannat några meter bakom mig och tittat på mig och väntat på att jag skulle säga att det var OK men eftersom jag inte fick säga något eller se på henne så hann hon springa iväg och löste det inte själv. Även skotten, som jag trodde skulle gå bra, gick dåligt. Mycket av det berodde mes troligt på hela upplevelsen hon då nyss varit med om med skrämsel momenten, men så kan det vara. Förhoppningsvis så får vi bättre meriten genom tälan i buks och sedan kanske också MT(mentaltest).

Men det gick ju bra för henne också, då det gällde lek och den sociala biten fick hon bra poäng. :) Så det slutade med ett medelbetyg kan man säga.


Kommentarer
Postat av: Maria

Ja, synd att du jobbade, men vi får ta och ha lite aktiviteter nån helg framöver =)

2010-07-29 @ 22:59:24
Postat av: Sanna

Ja det låter jätte bra, en heldag med träning bus och trevligt sällskap :) Bara säga till när du har tid över

2010-08-03 @ 14:26:11
URL: http://nellyblackzuprema.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0