En lördag på isen

2010-03-16 @ 10:18:25

I lördags var jag och Nelly ute med vänner på isen i det strålande vädret. Blev en tur till Gråsjälören och korvgrillning där ute med typ halva Luleå, det var sjukt mycket folk ute, men det är ju roligt samtidigt. Var hundvakt åt Elinas Alfons också så hade två vovvar med mig, sen hade Natalie med sin chihuahua Mindra. Blev en lång dag på isen, var ute nästan 4 timmar, så hade två trötta hundar då jag kom hem igen :)



Nelly. Väntar i södra hamn på resten av gruppen. Alfons ville inte sitta still, var så mycket fok och hundar att hålla reda på för "vaktmästaren"



Mindra och matte Natalie :)



Nelly tänker sno vårt fika.



Lisa ramlar och förstör vår "eldgrop" som vi kämpad med att skotta fram :)



Nelly och Alfons



Nelly tyckte att Alfons skulle flytta på sig?! Hon drar i alla fall i hans koppel så han har inget val än att flytta på sig, stackarn. Men oj så roligt det ser ut :)



Efter ca en timme på Gråsjälören gav vi upp vår "eldgrop" och hittade en ledig "riktig" eldplats - mycket skönt. Äntligen fick vi grilla korv!



Nelly och Alfons tar det lugnt - och väntar på korv!



Det var en bra dag i Lördags, och vädret har hållt i sig, hoppas bara att det kommer se ut så här framöver när mina tentor är klara också :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0