100304

2010-03-04 @ 22:28:52
Idag har husse Peter varit på lång promenad runt hela isen med Nelly i det fina vädret! Under tiden så jobbade jag - hade gärna varit ute i solen nu när det äntligen blev så fint väder, men hade roligt på jobbet med.

Ikväll har jag och Nelly äntligen varit och hälsat på Sussi och dears lilla chihuahua valp Albus, så söt! Han ser ut som en MINI golden retriver. Dom var jätte gulliga tillsammans, helan och halvan. Nelly är den största hunden Albus träffat och i början var han lite fundersam, men ändå nyfiken.

Han sprang mellan mig och sussi och nosade på Nelly medan han satt trygg i våra famnar. Men efter ett tag så blev han modigare och gick på golvet själv med Nelly och började busa med henne - vilket såg väldigt roligt ut. Han sprang runt i lägenheten i full fart, nafsade överallt på Nelly och så höll det på. Nelly var jätte snäll och försiktig med han, det var bra att hon förtod att han var såå liten!

Tror att Albus sover gott nu efter allt busande.


Jag hittade några bilder från i lördags med Elina, Alfons och company då vi var ute på isen. Det är Elina som tagit bildera.

Elinas kompis och hela hundflocken!



"kusinerna" Nelly och Alfons busar lite :)



Jag, Elina och alla hundarna. Troja gräver vid (på!) mina fötter, det var tydligen bäst att gräva precis där någon stod.


Hittade även en bild från igår då Peter och Nelly "myser".

Ibland så är hon en knähund och vill sitta och mysa lite, men bara när hon bestämmer det! :)


Nu ska jag göra som Nelly och lägga mig i soffan och ta det lugnt!

Sov gott!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0