Uppdatering

2010-09-04 @ 13:26:29
Inatt har Nelly sovit i sängen med mig(!) Något hon inte brukar få göra hemma, men husse var borta så då fick lillan krypa upp i sängen med mig, och hon sov där hela natten, väldigt mysigt :) Hon väkte mig rätt tidigt imorse då det var dags att gå ut, och på promenaden hittade hon LURK som hon rullade sig i - inte roligt! March hemmåt till duschen. Vet inte vad Nelly rullade sig i och vill nog inte veta, men nu är hon fin igen i alla fall. Efter promenad och dusch var det dags för frukost och myspys i soffan. Husse har kommit hem nu ocksp och är på promenad med Nelly och kastar frisbee :)



Nelly myser i sängen, och en liten gäsp - jobbigt att stiga upp!



LURK hund! Var värre än det som syns på bilderna.. Knas hund, haha!



Duschad och ren Nelly igen, då är det mys i soffan som gäller på morgonen!


Det har inte hänt så mycket annat spännade sen sist, jag har varit sjuk så har inte orkat göa så mycket. Husse har tagit med Nelly till frisbeebanan i skogen nästna varje dag i några timmar, vilket hon tycker om. Hn springer efter fresbeen och visar var den tagit vägen. DOm har även varit på en roadtrip till Skellefteå och kollat in en bana där - töntarna, haha men Nelly tycker det är roligt iafl.

Vi har också varit förbi Mamma i Jämtön, hon har varit hundvakt åt Nelly medan vi tog en tur till Happaranda. Roligt för Nelly då mamma har fyra pudlar att leka med. :) Och hon har lärt sig ett nytt kommando - Skall. Har försökt träna lite under våra promenader, men bhöver strukturera upp det mer nu när jag blir fisk. Försöker få till utgångspositionen, men det går segt Har börjat att alltid ta in henne i position vid inkallning och sådant då vi är på promenad för att få in vanan - får väl se hur det går!

Så synd med agilitykursen jag ville gå med Nelly, blev inget denna gång, måste anmäla mycket tidigare nästa gång. Ska se om vi hittar någon annan rolig kurs i alla fall.

Kommentarer
Postat av: Hanna

Mysigt med vovve i sängen, mindre mysigt när dom rullat sig i lurk ;)

Vart har ni tänkt gå på kurs? Såg att det finns mycket nu; brukshundklubben, hundhuset, medborgarskolan... Funderar på att gå något, dock orolig att jag kommer att ha för mycket med skolan, jobbigt!

Ha det gött :)

2010-09-05 @ 23:05:01
URL: http://guldus.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0